Daltonwerking van onze school

  • Home
  • Daltonwerking van onze school

Grondige, betekenisvolle basiskennis vinden wij heel belangrijk. Maar we voegen er drie ingrediënten aan toe.

Ontwerp zonder titel (5)

Een flinke scheut samenwerking: 

Onze kinderen zijn geen concurrenten maar sociale leerpartners die elkaar helpen. 
In een competitieloze groepssfeer mag elk kind zichzelf zijn.

Wij creëren, in overleg met de ouders, een klasomgeving waarin het kind zich goed voelt en zich onbevreesd kan ontwikkelen. Ze leren met iedereen samenwerken. Een goede voorbereiding op hun latere werksituatie.

Kilo’s verantwoordelijkheid

We leren hen zelf aansprakelijk te zijn voor het eigen leren. Onze leerlingen maken een planning. 

Ze schatten in hoeveel tijd ze nodig hebben om de opdracht tot een goed einde te brengen.

 

Ze beslissen wanneer ze wat doen. Dit gebeurt altijd onder coaching van de leerkracht. Nadien reflecteren ze over het proces, het resultaat en de samenwerking.

Een grote dosis zelfstandigheid:

We leren onze kinderen op eigen kracht en tempo oplossingen vinden.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten