daltonrapport

Rapporten in het Leerlabo -

De leerlingen van de lagere school krijgen vier keer per jaar een rapport mee naar huis met hun resultaten en leervorderingen. Maar punten zijn niet het enige dat telt... Wij geven ook een beoordeling op inzet en werkhouding. Verder geven we ook een ‘Daltonrapport' mee naar huis. Vermits we zoveel belang hechten aan onze Daltonpijlers (zelfstandigheid, samenwerking en verantwoordelijkheid), vinden we het evident dat deze vaardigheden ook uitgebreid in beeld worden gebracht.

 

Zichzelf kunnen inschatten is een belangrijk onderdeel van het leerproces. Na afloop van lessen moeten leerlingen reflecteren op het leren, samenwerken, ... Via 'kindcontacten' willen we de kinderen op de hoogte houden van hun vorderingen en polsen naar hun welbevinden op school. We bespreken hoe het gaat in de klas, hoe het kind zich voelt en welke succeservaringen het heeft.

We willen onze kinderen laten groeien naar een positief en realistisch zelfbeeld. Sommige kinderen stellen te hoge doelen voor zichzelf, anderen onderschatten zichzelf voortdurend. Daarom is het heel belangrijk om met de kinderen persoonlijk en individueel te praten over hun mogelijkheden. Steeds vertrekkende vanuit het positieve krijgen ze een stuk verantwoordelijkheid over hun eigen leerproces. 

Wij werken als Daltonschool naar de vooropgestelde doelen die door de Vlaamse Raad voor alle onderwijsnetten zijn goedgekeurd. Onze school houdt het niet alleen bij de minimumdoelen, maar streeft ook nog andere doelstellingen na om de kwaliteit van uw kind nog meer in de verf te zetten.

Fragment uit het (Dalton)rapport

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten