Onze andere troeven
Hier kan u de andere waarden vinden waarvoor wij staan.
In onze school staat leren centraal. Sterk in het leren, sterk in het leven! We bieden een leer- en leefomgeving aan waar leerlingen vaardigheden ontwikkelen om ondernemend, zelfstandig en verantwoordelijk te zijn in het leven en de samenleving.
Een stevige basiskennis vinden we heel belangrijk. Deze vullen we aan met ondernemingszin, initiatief en zelfvertrouwen. Dat werkt. Het is een bruisende mix die leerlingen ver(der) brengt. We onderscheiden ons door onze individuele aanpak. Leren op maat maakt een wereld van verschil. We zijn een kleine school. Net dat maakt ons groot en stelt ons in staat grote dromen te (helpen) verwezenlijken.
De leerdoelen zijn het startpunt. Vanuit onze Daltonprincipes bouwen we sterk onderwijs op dat onze leerlingen klaarstoomt voor de toekomst.
Een grote dosis zelfstandigheid. Uitdagende opdrachten met de nodige stimulatie om zélf oplossingen te vinden.
Zelfstandigheid geeft onze jongeren een gevoel van eigenwaarde en
vertrouwen. Daarom vinden wij het zo belangrijk deze zelfstandigheid bij onze leerlingen te stimuleren. Doordat ze zelfstandig aan het werk
kunnen, kan de leerstof meer op de leerling worden aangepast en heeft de leerkracht bijvoorbeeld ook meer tijd om leerlingen apart of in kleine groepjes te helpen.
Onze taak als leerkracht is een omgeving te creëren waarin leerlingen
zelfstandig kunnen werken. Regels, routines en afspraken zijn belangrijk en maken zelfstandig werken mogelijk. Ze maken duidelijk wat er van wie wordt verwacht, ook van ons, de leraar.
Better an oops than a what if
Een portie verantwoordelijkheid: zelf het leerproces in handen nemen, actief aan de slag gaan en uitgedaagd worden om zelf te onderzoeken.
Leren op natuurlijke wijze werkt motiverend en is gewoon ook leuk!
Leerkrachten geven leerlingen meer verantwoordelijkheid en leren hen hun eigen problemen te proberen op te lossen. Hierbij leren de leerlingen ook zelf meer initiatief nemen.
Ook is het belangrijk dat je iedere leerling op maat benadert. De een heeft een andere of meer instructie nodig dan de ander. Aan de ene leerling kan en mag je wat hogere verwachtingen stellen dan aan de andere.
Als leerkrachten moeten we ook bereid zijn om verantwoordelijkheid over te dragen en te accepteren dat leerlingen andere keuzes maken dan wijzelf. Complimenten over hun manier van werken zijn erg belangrijk. Zo bouwen de leerlingen hun zelfvertrouwen op en het geeft ook een ‘boost’voor hun motivatie.
De leerlingen worden vanuit vertrouwen opgeleid. Elke leerkracht motiveert en support vanop de eerste lijn als motiverende coach en als trouwe supporter doorheen het hele leerproces. We zorgen voor de nodige ruggensteun. Leren doen we samen.
‘Dat moment dat je leerlingen weet te boeien. Dat je ziet dat je ze helemaal mee hebt. Dat doet mijn enthousiasme alleen maar groeien.’
Mevrouw Stevens
leerkracht godsdienst
Hier kan u de andere waarden vinden waarvoor wij staan.
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.