Onze troeven

Een sterk onderwijsconcept

Samen leren, samen leven want wie zich goed in zijn vel voelt, leert gewoon beter.

Ontdek ons straf onderwijsconcept, verankerd in een krachtige leeromgeving waar leerlingen worden aangemoedigd om samen te werken, zelfstandig te worden én verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen leerproces. Met een focus op deze drie daltonpijlers – zelfstandigheid, samenwerken en verantwoordelijkheid – bieden we een dynamische leerervaring die leerlingen uitdaagt om zichzelf te ontwikkelen op alle niveaus. Op onze school worden niet alleen kennis en vaardigheden verworven, maar ook essentiële levensvaardigheden die hen voorbereiden op succes in een steeds veranderende wereld.”

SAMEN doen we dat GEWELDIG!

 

Stevige basiskennis

In onze school staat leren centraal. Sterk in het leren, sterk in het leven! We bieden een leer- en leefomgeving aan waar leerlingen vaardigheden ontwikkelen om ondernemend, zelfstandig en verantwoordelijk te zijn in het leven en de samenleving.
Een stevige basiskennis vinden we heel belangrijk. Deze vullen we aan met ondernemingszin, initiatief en zelfvertrouwen. Dat werkt. Het is een bruisende mix die leerlingen ver(der) brengt. We onderscheiden ons door onze individuele aanpak. Leren op maat maakt een wereld van verschil. We zijn een kleine school. Net dat maakt ons groot en stelt ons in staat grote dromen te (helpen) verwezenlijken.
De leerdoelen zijn het startpunt. Vanuit onze daltonprincipes bouwen we sterk onderwijs op dat onze leerlingen klaarstoomt voor de toekomst.

Onze daltonPijlers

Zelfstandigheid

Een grote dosis zelfstandigheid. Uitdagende opdrachten met de nodige stimulatie om zélf oplossingen te vinden. Zelfstandigheid geeft onze jongeren een gevoel van eigenwaarde en vertrouwen. Daarom vinden wij het zo belangrijk deze zelfstandigheid bij onze leerlingen te stimuleren. Doordat ze zelfstandig aan het werk kunnen, kan de leerstof meer op de leerling worden aangepast en heeft de leerkracht bijvoorbeeld ook meer tijd om leerlingen apart of in kleine groepjes te helpen. Onze taak als leerkracht is een omgeving te creëren waarin leerlingen zelfstandig kunnen werken. Regels, routines en afspraken zijn belangrijk en maken zelfstandig werken mogelijk. Ze maken duidelijk wat er van wie wordt verwacht, ook van ons, de leraar.

SamenWERKEN

Een flinke scheut samenwerken: leerlingen zijn geen concurrenten maar leren van en met elkaar. De leerling moet bereid zijn te luisteren en een ander te helpen; samen tot een oplossing komen. Dit is iets wat leerlingen moeten leren. 

Tijdens de daltonuren laten we onze leerlingen op een gestructureerde manier samenwerken terwijl ze in kleine, meestal heterogeen samengestelde groepen zitten. Zo leren de leerlingen niet alleen van de interactie met de leraar, maar ook van de interactie met elkaar. De leerlingen zijn constant actief met de leerstof bezig. Ze praten er bijvoorbeeld met elkaar over, waardoor de inhoud van de stof meer betekenis voor hen krijgt.

Better an oops than a what if

Verantwoordelijkheid

Een portie verantwoordelijkheid: zelf het leerproces in handen nemen, actief aan de slag gaan en uitgedaagd worden om zelf te onderzoeken. Leerkrachten geven leerlingen meer verantwoordelijkheid en leren hen hun eigen problemen op te lossen. Hierbij leren de leerlingen ook zelf meer initiatief nemen. Ook is het belangrijk dat je iedere leerling op maat benadert. De een heeft meer of minder instructie nodig dan de ander. Complimenten over hun manier van werken zijn erg belangrijk. Zo bouwen de leerlingen hun zelfvertrouwen op en het geeft ook een ‘boost’ voor hun motivatie.

COACHES

Leerlingen worden gecoacht bij gepersonaliseerde opdrachten tijdens daltonuren. Leerlingen die verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leerproces krijgen van ons extra vrijheden, ze kiezen hun werkplek of kunnen eens vroeger naar huis.

‘Dat moment dat je leerlingen weet te boeien. Dat je ziet dat je ze helemaal mee hebt. Dat doet mijn enthousiasme alleen maar groeien.’

Mevrouw Stevens

leerkracht godsdienst

Onze andere troeven

Hier kan u de andere waarden vinden waarvoor wij staan.

Bij ons ben je geen nummer.

Een school die je doet groeien.

3 uren per week verdiepen, exploreren, ontdekken.

Een school die sport ademt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten