Daltonatheneum Het Leerlabo is een school waar leerlingen zich thuis voelen, waar aandacht en ruimte is voor hun talenten en waar op een ervaringsgerichte manier onderwijs wordt gegeven door een enthousiast en professioneel team.
Als team zijn wij trots op de inhoud die wij geven aan ons dagelijks onderwijs. We zien er met elkaar op toe, dat gestelde doelen, gemaakte afspraken en structuren vastgehouden en verder ontwikkeld worden. Verder vindt u afspraken die binnen het team en met de kinderen zijn gemaakt om ervoor te zorgen dat onze school een daltonschool is en blijft.
Een omgeving waarbinnen leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen is een vereiste voor een goede ontwikkeling. Daarnaast is het hanteren van herkenbare structuren belangrijk, omdat het leerlingen zicht geeft op de verwachtingen die we van elkaar hebben.
Daarom Daltononderwijs
Als u op zoek bent naar de juiste school en daltonatheneum Het Leerlabo spreekt u aan, dan vraagt u zich misschien af of ons Daltononderwijs de juiste keuze is voor uw kind.
Er zijn verschillende, goede redenen om voor ons Daltononderwijs te kiezen.
De “Daltonway” komt tegemoet aan de specifieke behoeften van ieder kind en geeft ruimte aan zijn of haar talenten, kracht en karakter. De kinderen leren zichzelf en de wereld om hen heen goed kennen; weten wat ze waard zijn en leren goed om te gaan met keuzes en verantwoordelijkheid.
Daarnaast zijn er zeer duidelijke voordelen als het zuiver gaat om leren:
- Leerlingen krijgen ruimte om op hun eigen niveau te werken en te leren.
- Ze kunnen efficiënt leren door meer tijd te besteden aan vakken waarin ze minder goed zijn en minder tijd aan vakken waarin ze goed zijn. (Hoog)begaafde leerlingen kunnen dieper op de stof ingaan.
- Leerlingen leren plannen en zelf hun werk in te delen, wat in het hoger onderwijs en in de maatschappij goed van pas komt.
- De kinderen leren samenwerken, waardoor er meer respect voor elkaar ontstaat en er rekening met elkaar wordt gehouden.
- Leerlingen leren verantwoordelijk te zijn voor hun werk en materiaal.